Υπηρεσιες προς ηλικιωμενους

 

 

 

A) ΟΜΑΔΕΣ

Ομάδες διατήρησης και βελτίωσης δεξιοτήτων

 Νοητική Ενδυνάμωση

Στο πλαίσιο του Έργου «Γηράσκω εν Δράσει»-Πρόταση για Δημιουργικά Γηρατειά στο Νομό Ιωαννίνων, η ψυχολόγος της ομάδας έργου Νούσια Μαρία ανέλαβε την υλοποίηση της δράσης νοητικής ενδυνάμωσης στο Νομό Ιωαννίνων.

Η δράση πραγματοποιείται από τον Απρίλιο του 2015 έως τη λήξη του προγράμματος και έχει ως στόχο την ενίσχυση των γνωστικών λειτουργιών (μνήμη, μάθηση, αντίληψη, συγκέντρωση, προσοχή) σε ομάδες ατόμων τρίτης ηλικίας μέσα από: α. την επιτέλεση ειδικών γραπτών ασκήσεων από το βιβλίο «Ενδυνάμωση του Αποδιοργανωμένου Νου» (Τσολάκη και Τσάνταλη, 2005) και  β. τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή με ασκήσεις και ειδικά παιχνίδια που εστιάζουν στην προσοχή, τη μνήμη, την ταχύτητα της σκέψης, την ικανότητα πλοήγησης και την ευφυΐα.

     

Ομάδα Χειροτεχνίας

Η ομάδα του «Γηράσκω εν Δράσει» - Πρόταση για Δημιουργικά Γηρατειά στο Νομό Ιωαννίνων της Περιφέρειας Ηπείρου» καλωσορίζει τις ωφελούμενες του Συλλόγου Γυναικών Κρανούλας και την εθελόντρια εκπαιδεύτρια τους, Έυη Γκαραμέτση, στην ομάδα Χειροτεχνίας.

Πρόκειται για μια νέα δράση του έργου με στόχο την έκφραση της δημιουργικότητας και της φαντασίας!

      

     

 

 

 

Β) ΣΧΟΛΕΣ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Εξοικείωση με τις Νέες Τεχνολογίες

Στο πλαίσιο του έργου «Γηράσκω εν δράσει» - Πρόταση για Δημιουργικά Γηρατειά στο Νομό Ιωαννίνων της Περιφέρειας Ηπείρου, η ομάδα έργου πραγματοποιεί τη δράση Εξοικείωσης με τις Νέες Τεχνολογίες.

Στόχος της δράσης είναι η επαφή και εξοικείωση  μικρών ομάδων με άτομα ηλικίας άνω των 60 ετών, με τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, tablets και έξυπνων τηλεφώνων και με τον σύγχρονο κόσμο του διαδικτύου, μέσα από την καθοδήγηση εθελοντών εκπαιδευτών.

Τον ρόλο των εκπαιδευτών ανέλαβαν οι εθελοντές, Μάριος Αθανασίου, Δήμητρα Οικονόμου και  Ανδρομάχη Μπούνα, με την πολύτιμη καθοδήγηση των οποίων, τα μέλη των ομάδων 60+ εξοικειώθηκαν με τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και tablets καθώς και με εργαλεία που διευκολύνουν την καθημερινότητά τους, όπως είναι η αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με προσωπικές ανάγκες και ενδιαφέροντα, η πραγματοποίηση ηλεκτρονικών πληρωμών, η ενημέρωση για ωράρια λειτουργίας δημόσιων ή άλλων υπηρεσιών αλλά και η πληροφόρηση για εκδηλώσεις που μπορεί να αποτελούν αντικείμενο ενδιαφέροντος.

 

      

 

 

  Γ) ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙA

«Ασφάλεια και πρόληψη κινδύνων στην Τρίτη Ηλικία»

Η ομάδα του έργου «Γηράσκω εν Δράσει» - Πρόταση για Δημιουργικά Γηρατειά στο Νομό Ιωαννίνων της Περιφέρειας Ηπείρου», οργάνωσε Βιωματικά Εργαστήρια με θεματικό αντικείμενο την «Ασφάλεια και πρόληψη κινδύνων στην Τρίτη Ηλικία» και συντονίστρια τη Διονυσία Αμπατζίδη, Κοινωνική Λειτουργό, μέλος της ομάδας έργου του "Γηράσκω εν Δράσει".

Πραγματοποιήθηκαν συνολικά 11 Βιωματικά εργαστήρια, εκ των οποίων, τα οκτώ έλαβαν χώρα σε ΚΑΠΗ στην πόλη των Ιωαννίνων και τρία, σε Δομές Τρίτης Ηλικίας, στους δήμους Μετσόβου, Κόνιτσας και Πωγωνίου, με συνολικό αριθμό ωφελουμένων 275 άτομα. 
Στόχος των εργαστηρίων ήταν η ενημέρωση για τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης των διαρρήξεων/κλοπών/απάτης, με βιωματικό τρόπο εκφράζοντας προσωπικές εμπειρίες, συναισθήματα καθώς και η διαχείριση αρνητικών συναισθημάτων που δημιουργήθηκαν σε συμμετέχοντες οι οποίοι στο παρελθόν είχαν πέσει θύματα παρόμοιων καταστάσεων.

Ευχαριστούμε θερμά τον Ανθυπαστυνόμο κύριο Παναγιώτη Μπακόλα, Επικεφαλής του γραφείου «Αστυνομικός Της Γειτονιάς» του Α.Τ. Ιωαννίνων για την καθοριστική συμβολή του στην υλοποίηση των Βιωματικών Εργαστηρίων καθώς και την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ιωαννίνων.

           

 

"Η Σημασία της Ενεργού Γήρανσης στην Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Κατάθλιψης στην Τρίτη Ηλικία".

H Ψυχολόγος της ομάδας Έργου "Γηράσκω εν Δράσει" Μαρία Νούσια, επισκέφθηκε το 1ο ΚΑΠΗ του Δήμου Ιωαννιτών, με σκοπό την πραγματοποίηση βιωματικού εργαστηρίου με θέμα: "Η Σημασία της Ενεργού Γήρανσης στην Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Κατάθλιψης στην Τρίτη Ηλικία".

Στόχος του Βιωματικού Εργαστηρίου είναι αφενός η πληροφόρηση των συμμετεχόντων όσον αφορά στα βασικά χαρακτηριστικά της καταθλιπτικής διαταραχής, αφετέρου, η αλλαγή των αρνητικών στερεοτύπων και η μεταφορά γνώσης για αποτελεσματικούς τρόπους αντιμετώπισης της Κατάθλιψης μέσω της κατάθεσης προσωπικών εμπειριών.